Annicalorie - hälsoinspiration

Livet på Gran Canaria och tankar om vikt, hälsa och klimakteriet blandat med inspirerande hälsorecept

Hej september

Kategori: Allmänt

Rocas Rojas

Tänk att vi redan går in i september. Två månader har gått sedan vi öppnade upp Nito’s igen efter en och en halv månads semester. Tiden rusar iväg och snart står vi inför en ny vintersäsong här nere. Sommaren är skön med sitt lite lugnare tempo men vi känner oss taggade att dra igång lite mer intensivt. Under september och oktober brukar långliggarna (flyttfåglarna) börja dyka upp och i oktober drar säsongen igång på allvar. 
Alltid roligt när vi får välkomna våra "stammisar". 
Förhoppningsvis blir det en bra säsong om inte den svaga kronan, Brexit, flygskam och annat påverkat negativt och folk bestämt sig för att stanna hemma eller semestra på närmre destinationer. 
(null)

8/800
Nu måste jag erkänna att jag hade ett bakslag igår kväll. Var så trött och hungrig när vi stängde restaurangen igår och hade inte någon mat förberedd vilket inte är bra. Hade inte heller tänkt på att beställa något som kockarna kunde förberett innan de gick hem. Kände ett enormt kolhydratsug och det slutade med att jag både åt kanarisk potatis med mojosås och en glass. 
Vaknar upp idag och känner mig nästan bakfull. Huvudvärk, svullen och trött som sjutton! Inte bra alls och inser att matplanering är a och o för att inte hamna i situationen att hunger och trötthet tar över och att det då är lätt hänt att man stoppar i sig en massa onyttigheter. 
Så idag ska jag sätta mig och göra en matplan för de närmsta dagarna. 
Nya dag nya tag!

Önskar en riktigt skön söndag!
Annicalorie 
Kommentera inlägget här: