Annicalorie - hälsoinspiration

Livet på Gran Canaria och tankar om vikt, hälsa och klimakteriet blandat med inspirerande hälsorecept

Värmebölja på Gran Canaria

Kategori: Allmänt

(null)

Hett 
Just nu ligger jag och slappar i sängen en stund innan kvällens pass på restaurangen. Luftkonditioneringen är igång så det känns ganska svalt och skönt här inne.  
Ute har vi nu på eftermiddagen härliga 33 grader i skuggan och en lite tryckande värme.  Lite för varmt i min smak främst för att jag blir så trött och orkeslös. 
Men jag ska inte klaga, vi har haft en skön sommar så här långt och detta är faktiskt den första värmeböljan så här långt och efter helgen hoppas vi på mer normala 26-27 grader. 

(null)

8/800
Idag har jag äntligen tagit mig ur veckans förfall när det gäller kosten. Jag har under den senaste en och en halv veckan haft besök av min väninna och  under denna tid har jag inte tagit mig tiden att väga och mäta maten. Jag har också avvikit lite från kostplanen flera gånger. 
Skulle egentligen vägt och mätt mig idag men väntar tills på måndag. Det spelar egentligen ingen roll och jag tror inte att jag har gått upp i vikt men kanske stått still. 
Vi får se hur det gått nästa vecka. 
Idag har jag ätit:
Frukost
2 dl Kefir
0,5 dl havregryn
1 msk fröer
Collagenpulver och sojaprotein 
269kcal

Lunch
130 gr örtugnsbakad kalkonfile
140 gr blandad sallad
90 gr vitlöksfräst sparris och hjärtatsallad
230kcal

Recept Örtugnsbakad kalkon
2 personer
2 stycken kalkonfileer
1 msk olivolja 
3 finhackade vitlöksklyftor
2 msk färsk basilika
1 msk oregano 
Salt, svartpeppar och citronpeppar
Gnid in oljan och alla kryddor i filéerna, låt vila i kylen någon timme. 
Sätt ugnen på 150gr varmluft. 
Kör filéerna med termometer till 72 grader. 
Servera hela eller skär upp i tjocka skivor. 

(null)

Träning
Först de senaste dagarna har jag känt att jag börjar få energin tillbaka efter luftvägskatarren. Hostar lite fortfarande men kan nu träna lite hårdare igen. 4 veckors infektion tar på krafterna. Igår och idag har jag förutom yogan på en timme ca kört boxning och lite intervall idag. Konditionen är sjukt dålig men det kändes skönt att komma igång. 

Nu ska jag hoppa in i en kall dusch och och sedan ladda inför en jobbkväll. 

Önskar en fin lördag!
Annicalorie 
Kommentera inlägget här: