Annicalorie - hälsoinspiration

Livet på Gran Canaria och tankar om vikt, hälsa och klimakteriet blandat med inspirerande hälsorecept

Hett om öronen!

Kategori: Allmänt

(null)

Hetta
Igår var det hett här nere på södra Gran Canaria. Redan tidigt på förmiddagen visade mätaren 36 grader för att sedan stiga upp till 38-39 grader i skuggan. Lite väl varmt för min smak så det blev en ledig dag som spenderades inomhus till största delen. 
Vi var iväg en tur till Telde för att handla några småsaker på Leroy Merlin och där var det mer behagliga 26,5 grader. 
Vi undviker AC så mycket det går men när vi kom hem var det så otroligt varmt även inomhus så den fick gå på högvarv under eftermiddagen, kvällen och natten. 

Branden
Det har ju fortsatt att brinna här på vilket är förödande på många sätt. Uppåt 8000-9000 människor har blivit evakuerade från sina hem och en stor park uppe vid Tamadaba har blivit drabbad, Gran Canarias "lunga". Idag läser jag dock på nyheterna att förödelsen kanske ändå inte är riktigt så stor som man befarat och idag är man försiktigt positiva och kanske kan man få kontroll över branden under dagen. Vi får hoppas att förhållandena blir gynnsamma idag och med hjälp av vattenbombning ovanifrån kan det förhoppningsvis gå vägen. 

(null)

Hej då
I söndags var det dags för min bästis Mia att åka hem till Sverige igen efter en och en halv vecka. Jag avskyr verkligen att säga hej då och jag har faktiskt känt mig lite låg sedan hon åkte. Men samtidigt tacksam över de dagar vi fick tillsammans. Vi har pratat, yogat, promenerat och lagat sund god mat tillsammans och roligt att Mia blivit inspirerad att fortsätta yoga hemma. Hon berättade att hon gått ner nästan 3 kilo under sin vistelse här. 
Rena hälsoresan!

(null)

8/800
Som jag skrev har jag känt mig låg ett par dagar och jag har tyvärr slarvat med maten. Varit ovanligt hungrig och sugen på kolhydrater, som alltid när jag känner mig ur gängorna. 
Men idag är en ny dag och det är bara att ta sig tillbaka och in på rätt spår igen. 
Lite nya matidéer har jag fått från Catherines bok jag köpte med 8/800 recept. 

Vikt 
Igår när jag vägde mig hade jag trots avvikelser i min kostplan gått ner ytterligare ett kilo, så totalt nu 9 kilo på 7 veckor.  Det får man väl ändå vara nöjd med. 

Ha en fin dag!
Annicalorie 

Kommentera inlägget här: