Annicalorie - hälsoinspiration

Livet på Gran Canaria och tankar om vikt, hälsa och klimakteriet blandat med inspirerande hälsorecept

Gran Canaria brinner

Kategori: Allmänt

(null)

Ledig dag
Efter att under några dagar sovit så länge som till 7.30 vaknade jag redan runt kl 05 i morse. Tvingade dock mig själv att ligga kvar till strax före halv sju då jag gick upp och gjorde mig en rejäl espresso. 
Efter en liten stund vaknade också Mia och det blev en stund på terrassen innan vi gick ner i gymet och yogade gott och väl en timme. Alltid en skön start på dagen. 
Efter frukost tog vi oss en promenad ner till Playa San Agustin för en stund sol och bad.  Wow, vilka vågor det gick idag. Jag älskar att slänga mig och hoppa i vågorna, blir som ett barn! Atlanten blir aldrig riktigt uppvärmd men den här tiden på året ligger temperaturen på 23-24 grader, superskönt. 

(null)

8/800
När jag kom hem efter stranden låg boken jag har beställt från Sverige och väntade på mig. Ett exemplar har ju försvunnit någonstans på vägen och denna skickade Bokus förra tisdagen. Normalt sett brukar det bara ta max en vecka att skicka brev/mindre paket mellan Sverige och Gran Canaria eller vice versa. 
Har snabbt hunnit ögna igenom boken och känner att det finns en hel del bra tips på "nya" rätter både för frukost, lunch och middag.  Alltid kul med ny inspiration. 
Jag får väl dock erkänna att jag har gjort några avsteg under veckan som min väninna varit på besök. 
Det har blivit några glas vin, lite glass och jag har inte exakt vägt maten och slarvat med att lägga in och beräkna i Lifesumappen. MEN jag har gått ner ytterligare ett kilo och säkert minskat någon cm lite här och där och det märks bara mer och mer på kläderna. 
Kul!

(null)
(Bild lånad från Internet)
Gran Canaria brinner 
Sedan ett par dagar pågår en skogsbrand i de centrala delarna av ön. Bland annat området runt byn Tejeda där man nu också fått evakuera de boende. 
Släckningsarbetet pågår för fullt både från marken men också med hjälp av vattenbombning från luften. 
Tyvärr ligger vinden på och detta försvårar naturligtvis arbetet. 
Vi tänker på och känner med både de drabbade och de som arbetar med att släcka bränderna. 
Det är bara ett par år sedan samma område drabbades av brand förra gången och hoppas innerligt att de snarast får kontroll över elden. 

Önskar en fin måndag!
Annicalorie 



Kommentera inlägget här: