Annicalorie - hälsoinspiration

Livet på Gran Canaria och tankar om vikt, hälsa och klimakteriet blandat med inspirerande hälsorecept

Finbesök

Kategori: Allmänt

Oj, dagarna har rusat iväg och nu är det helt plötsligt lördag igen...

(null)

Dagar med Mia
Jag har min bästa väninna från Sverige på besök och därav har alla sociala medier fått ligga lite på is. Eftersom jag arbetar i princip varje kväll får jag passa på att umgås med Mia på dagarna. 
Det är verkligen så mysigt att ha henne här. Och det är skönt att vi känner varandra så väl att man kan vara lite trött och hängig eller säga att nu vill jag vara lite själv utan att den andra tar illa upp. 
Vi har haft som rutin att börja dagen med lite kaffe och prat kl. 7.30. Sedan ett yogapass på drygt en timme och därefter frukost. 
Det har sedan blivit någon liten tur för att handla eller fika, fixa lunch, slappa en stund och sedan jobb för mig. 
Häromdagen var vi inbjudna till min Farmacia för nagelvård, Mavala var på plats för att demonstrera sina produkter. 
(null)

Sol och bad har det tyvärr inte blivit så mycket av då jag fortfarande dras med min infektion. 

(null)

Bronkit
Så fick jag till slut ge mig igår och inse att jag nog skulle gå till läkaren. Hostan var så otroligt jobbig kvällen innan och jag hade svårt att andas. 
Sagt och gjort ner till akuten på Clinica Roca (ett privatsjukhus här i San Agustin). Behövde inte vänta mer än några minuter på att träffa läkaren som lyssna på mig och sa att det där låter inte bra. Det får bli lungröntgen. 
Men usch, så nervös jag blev. Fick andas i syrgasmask och fick kortison intravenöst. 
In på röntgen, lite väntan och sedan svar. Luftrörskatarr som jag trott hela tiden. Men förstadie till lunginflammation. 
Har nu fått en antibiotikakur så jag hoppas att jag blir av med hostan nu. Det börjar bli så tröttsamt!!!

(null)

Väga och mäta 8/800
Eftersom det är lördag idag så är det också vägning och mätning idag. Den här veckan har jag varit lite liberal när det gäller kosten. (Har prioriterat Mia) Jag har hållit mig till själva upplägget med jag har inte exakt vägt eller mätt maten. Jag har druckit några glas vin och ätit en supergod vegansk glass (utan socker). 
Så vikten idag var 1 kg ner och ungefär 1 cm minus i midja och runt rumpan. Får man väl vara nöjd med!
Pga att luftrörsinfektionen har jag inte orkat träna så hårt och jag har druckit söt hostmedicin och te med honung. 
Förhoppningsvis kommer jag nu tillbaka med full kraft igen. 

Nu ska jag iväg och arbeta. 
Önskar en fin helg!
Annicalorie 

Kommentera inlägget här: