Annicalorie - hälsoinspiration

Livet på Gran Canaria och tankar om vikt, hälsa och klimakteriet blandat med inspirerande hälsorecept

Måndag 2 november - Wow!!!

Kategori: Allmänt, Senaste blogginläggen


Godmorgon!
Nu är det rejält längesedan jag bloggade. Jag har helt enkelt inte hunnit. Säsongen här har kört igång på allvar och vi har mer än fullt upp hela tiden. Den senaste tiden har restaurangen varit fullsatt varenda kväll och gäster köar för att äta hos oss. Vad kan man säga? Vi är mer än tacksamma och också väldigt glada, naturligtvis. Kunde inte önska oss en bättre start på vintersäsongen. Att våra gäster också är otroligt trevliga är ytterligare grädde på moset. Visst jobbar vi mycket och visst är vi trötta emellanåt men all positiv feedback ger energi. 
Nu har också temperaturen sjunkit något. Vädret har varit lite instabilt den senaste tiden med lite moln och regn. Norröver drabbades man för någon vecka sedan av riktiga skyfall men här i södern har vi varit förskonade. Idag vaknar jag upp till en vacker solig dag och just nu är det "bara" 18 grader varmt och jag sitter faktiskt och huttrar lite. 
Vi har haft besök från Växjö av kollegor till mig från Smålandsgymnasiet. Det är så roligt att träffa vänner och bekanta hemifrån. Tyvärr räcker tiden inte alltid till för att verkligen hinna umgås. Fler besök väntas framöver. Ser extra mycket fram emot när mina föräldrar och våra barn kommer ner ❤️❤️❤️. 
Idag är vi efter en intensiv vecka lediga och det ska bli fantastiskt skönt att få vila benen. I och för sig blir det säkert en promenad längs med Atlanten och ikväll en tapasrunda här i San Agustin. Just nu pågår "svenskveckan" med lite aktiviteter, bland annat just "Tapasrundan". Ett antal restauranger erbjuder en tapita med öl eller vin och man traskar runt från den ena restaurangen till den andra. Ett mycket populärt evenemang. 
Ha en fin dag!

Kommentera inlägget här: